x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

Ernie Watts: "Sve što sviram dolazi iz srca"

U drugom ovosezonskom koncertu ciklusa Jazz.hr 20. će studenoga u Maloj dvorani »Lisinski« nastupiti kvartet slavnog tenor saksofonista i flautista Erniea Wattsa. Dobitnik dvije nagrade Grammy, američki jazz i rhythm&blues glazbenik, tenor i sopran saksofonist i flautist Ernie Watts je stalni član sastava Charlie Haden Quartet West koji je nekoliko puta bio proglašavan najboljim svjetskim jazz bandom. Svestran je glazbenik koji je, među ostalima, svirao s Buddyjem Richom, Oliverom Nelsonom, Cannonballom Adderleyem, Kurtom Ellingom, Patom Methenyjem, Billyjem Cobhamom, Rolling Stonesima, Frankom Zappom, Marvinom Gayeom i Docom Serverinsenom. Watts je saksofon počeo svirati kao trinaestogodišnjak a poslije je, kao DownBeatov stipendist, pohađao Berklee College of Music i Sveučilište West Chester. Godinama je djelovao kao studijski glazbenik, solist, snimajući s raznim glazbenicima koji su objavljivali za Motown, ali i bezbrojnim drugim pop i R&B bandovima. Sredinom 1980-ih odlučio se ponovno posvetiti jazzu i otada nastupa diljem svijeta. Ubrzo je postao stalni član kultnog sastava Charlie Haden Quartet West, surađuje s drugim vodećim jazzistima s kojima je snimio Grammyjem nagrađene albuma. Vodi i vlastite sastave s kojima je snimio niz albuma, između ostalog i za vlastitu diskografsku kuću Flying Dolphin Records. Na snimanjima njegovih albuma svirali su vodeći jazzisti kao što su Arturo Sandoval, Jack DeJohnette, Kenny Barron, Eddie Gomez i Mugrew Miller. Za neke od njih dobio je ugledne nagrade.

- Od našeg koncerta u Zagrebu publika može očekivati istinski, originalan jazz. Ja sam autor većeg dijela glazbe koju ćemo izvoditi, neke su skladbe napisali članovi mojeg kvarteta, a odabrao sam i neke standarde koje obožavam. Među ostalima izvodit ćemo skladbe s mojeg novog CD-a »Oasis«. Taj naslov ima posebno značenje. Naime, moja je oaza glazba.

Jamanje na ulicama

Što je bilo presudno da postanete jazz glazbenik?

- To što sam slušao Johna Coltranea. Naime, kao četrnaestogodišnjak slušao sam ploče koje mi je posuđuvao prijatelj. Klasična naobrazba pomogla mi je da dobro svladam tehniku sviranja glazbala, a jazz sam učio svirati slušajući ploče.

Kako ste postali profesionalni glazbenik?

- Kad je pala ponuda da popunim upražnjeno mjesto alt saksofonista u Buddy Rich Big Bandu, bez razmišljanja sam ju prihvatio. Odmah sam prekinuo studij na Berkleeju i pridružio se Richu, jer to je bila prava škola. Svirajući s njim spoznao sam važnost discipline i dosljednosti, karakteristika koje su presudne za sviranje u big bandu.
Je li tako bilo i u orkestru Olivera Nelsona?

- Bilo je to sjajno iskustvo. Puno sam naučio svirajući s njim. Kao član orkestra Olivera Nelsona, nastupio sam na afričkoj turneji koju je organizirala vlada SAD-a. Tom prigodom surađivao sam s afričkim glazbenicima. Bilo je zanimljivo s njima jamati na ulicama. Ljudi su bili divni, a doživljaj povijesti koji se prožimao kroz sve što smo radili, bio je vrlo snažan.

Što, prema vašem mišljenju, jazz čini posebnom glazbom?

- Univerzalna energija koja kao i uvijek buja i razvija se. Kad na pozornici ostvarimo uspješnu i spontanu komunikaciju to je čista radost. 

Koji glazbenici najuvjerljivije ispoljavaju tu energiju?

 - John Coltrane, Miles Davis i Charlie Parker.

Koji je najviše utjecao na vas?

- John Coltrane. On me nadahnjivao univerzalnom energijom, kao što je nadahnjivao i još uvijek nadahnjuje toliko glazbenika koji su stasali nakon njega. Svi oni osjećaju da je bio povezan s univerzalnom energijom.

Stvarati ljepotu

Što ste naučili surađujući sa slavnim glazbenicima raznih stilova, primjerice s Theloniusom Monkom, Cannonballom Adderleyem i Frankom Zappom?

- Monk je bio nevjerojatan umjetnik, osebujan pijanist i skladatelj. Od Adderleya sam učio o važnosti razmjene kreativnih ideja i posvećivanja pažnje ozbiljnosti i usredotočenosti na glazbu. Bilo je zabavno surađivati s Frankom Zappom koji je bio briljantan glazbenik. Pisao je vrlo složenu glazbu u kojoj sam doista uživao.

Što suradnja s Charliem Hadenom znači za vašu karijeru?

- Surađujući s njim privukao sam veliku pažnju šire javnosti. Zabavno je svirati s njegovim Quartetom West, ali i Liberation Music Orchestrom. Bila je to još jedna prilika da sviram s vrhunskim glazbenicima. Charlie je osmislio posebnu dimenziju sviranja kontrabasa.

Što je vaš cilj u glazbenom stvaralaštvu?

- Stvarati ljepotu. Taj cilj nastojim ostvariti svakodnevnim sviranjem. Zato obožavam turneje koje mi pružaju mogućnost da svoju glazbu dijelim s drugima. No, bez obzira u kojoj situaciji sviram, uvijek sviram na isti način.

Zašto volite svirati balade kao, primjerice, na albumu »Classic Mood«?

- Zato što su melodične, kao što je to sva divna glazba. Uvijek razmišljam o melodijama. Svirajući balade najbolje mogu iskazati svoju osobnost, ono što dolazi iz mojeg srca. Naime, sve što sviram dolazi iz srca.

Što vas nadahnjuje za skladanje?

- Sve što je lijepo. Vježbam i teme mi dolaze same od sebe. Prepuštam se intuiciji koja je važna za kreativnost, a važni su mi i spontanost i komunikacija koji jazz glazbu čine onim što ona jest.

(Davor Hrvoj)

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.