x

Pročitajte najnovije vijesti o djelovanju HDS ZAMP-a, zaštiti autorskih prava te vijesti iz svijeta glazbe.

Važnost dobre priče u glazbenoj promociji

Industrija oglašavanja započela je s oglasima koji su predstavljali jednostavne proizvode i usluge. To je u početku dobro funkcioniralo, no kako se broj proizvoda povećao, postalo ih je sve teže razlikovati.

U tom trenutku težište oglašavanja se promijenilo te je razvijen koncept branda. Brandovi su pružili mogućnost razlikovanja razvijanjem osobnosti i dodavanjem vrijednosti proizvodu, a stvoreni su pomoću priče. Ova promjena pomogla je proizvodima da postanu pamtljivi, ali su morali biti u sklopu poželjnog lifestylea branda.

Kako je ovo relevantno za glazbenike? Pa, glazbeno tržište je trenutno vrlo zasićeno, a nikad nije bilo jednostavnije pristupiti gotovo neograničenoj količini glazbe. Stoga, kolike su šanse da vas potencijalni fanovi prepoznaju ako  ste isti kao i hrpa drugih autora i grupa? Baš kao što su se brandovi razvili na tržištu roba, tako i glazbenici trebaju stvoriti zanimljive priče vezano uz sebe i svoju glazbu.

1.  Priče se lako pamte

Uključite zanimljive činjenice, anegdote i priče u svoje biografije i press materijale. Potrudite se svoje blogove i objavljene video materijale označiti tagovima koji  najbolje opisuju ono što radite.  Tako će vas potencijalni fanovi lakše pronaći na Googleu ili Youtubeu.

2.  Priče intrigiraju

Dobiti pažnju medija nije lako, pogotovo ako se nezavisni glazbenik. Stoga, ako želite da ljudi slušaju i pišu o vašoj glazbi, dobro je znati da fraze poput ˝novi bend je objavio zanimljiv album˝ neće nikoga motivirati ni inspirirati da posluša vašu glazbu. To ljudima jednostavno nije dovoljno intrigantno.

Prije nego što kontaktirate medije pročitajte svoje materijale i zapitajte se zašto biste vi sami obratili pažnju. Ako ne možete pronaći razlog, nemojte očekivati ni da će to učiniti ionako zatrpani novinari. Potrudite se izgraditi priču oko svojeg izdanja koja će ga učiniti zanimljivim. Priča može biti i video, slika ili fotografija. Također može biti i apsolutno izmišljena (sve dok nije pogrdna i ne vrijeđa).

3.  Priče potiču povezanost

Svaki glazbenik želi i treba fanove. Priče mogu pomoći u stvaranju povezanosti. Koliko god iritantno bilo, emisija X-Factor radi upravo to. Kroz priče o svakom glazbeniku gledatelji se upoznaju i povezuju s njima. Dobra vijest je da se ovo može postići i bez X-Factor dramatike. Počnite tako da vaša biografija, press materijali, web stranica ili Facebook fan page vašim fanovima nude informacije o vama. Posebno uključite informacije o stvarima koje su vas oblikovale kao glazbenika, način na koji skladate, te zašto radite to što radite. Cilj je pokazati vlastitu osobnost i ponuditi fanovima razlog interesa, omogućujući im da se povežu s vama kao glazbenikom. 

4. Priče se prepričavaju

Izazvati interes fanova je prvi izazov, ali prava snaga jest u dijeljenju. Samo zamislite što bi se dogodilo kada bi svi vaši Facebook fanovi odjednom odlučili svojim prijateljima preporučiti vašu glazbu. Koliko bi to bilo uzbudljivo! 

Pogledajte vaše online fanove. Tko su vaši najveći promotori? Što možete učiniti kako bi ih dodatno angažirali? Dobra priča može inspirirati fanove. To može biti zanimljiv video kojeg je lako podijeliti. Drugi način jest učiniti nešto neočekivano. Tako je pjevač Van Morrison iznenadio svoje fanove pojavivši se nepozvan na vjenčanju jednog od njih.

5. Priče nas stimuliraju da želimo još

Dobra knjiga ili film uvijek će vas stimulirati da želite još, a ta želja je izrodila uspješne serije i filmske franšize. Također je stvorila potrebu za dodatnim TV sadržajem poput snimki iza kulisa i slično. Iskoristite dobru priču kako biste stvorili i održali dijalog s fanovima. Razmislite i o nuđenu dodatnog sadržaja poput remiksova ili snimki iza kulisa. Napravite teaser kampanju kroz koju ćete polako objavljivati novi materijal kako bi ste privukli pažnju fanova.

6.  Oprez! Širenje priče je teško zaustaviti

Digitalno okruženje je jako dobro povezano, a jednom kada je nešto online može se raširiti poput požara i teško je to zaustaviti. Većina nezavisnih glazbenika polaže nade u viralnu kampanju, ali reakcije ne moraju uvijek biti pozitivne.  Razmišljajte poput branda te osigurajte da sva komunikacija i promo materijali budu u službi onoga što želite poručiti. Ponekad je dobro skinuti ogrtač i pokazati se u humanijem svjetlu, ali nemojte kompromitirati svoj umjetnički integritet. Što se tiče društvenih mreža, razmislite o posljedicama svake informacije koju objavite. Samo zato što o nečem razmišljate, ne znači da to morate i javno obznaniti.

Izvor: Mark Knight je vlasnik Right Chord Musica (RCM), firme za menadžment i konzalting koja radi s demo bendovima i nezavisnim glazbenicima. Cilj RCM-a je unijeti disciplinu brand marketinga u glazbeni marketing te pomoći glazbenicima da se promoviraju na učinkovitije načine.

 

Hrvatsko društvo skladatelja Državni zavod za intelektualno vlasništvo Stop krivotvorinama International Confederation of Societies of Authors and Composers

Vaš Internet preglednik je zastario! Preuzmite novi ili instalirajte Google Chrome Frame.