Slušanje glazbe popularnije od 'skidanja'

Servisi za slušanje glazbe uz naplatu poput Spotifyja i We7 ove će godine glazbenoj industriji donijeti zaradu od gotovo milijardu dolara, što je rast od 40 posto u odnosu na 2011.
Slušanje glazbe preko interneta (streaming) tako postaje najbrže rastući sektor unutar glazbene industrije, a njegova popularnost sada je veća čak i od skidanja glazbe na računala ili mobilne telefone.
Bez obzira na to što smo već odavno u digitalnom dobu, CD-i i gramofonske ploče i dalje su najveći izvor prihoda za glazbenu industriju jer oni donesu oko 61 posto zarade. No, trend pada prodaje glazbe u fizičkom obliku nezaustavljiv je.
Na globalnoj razini on iznosi 12 posto, a u Velikoj Britaniji čak 30 posto, navodi se u istraživanju tvrtke Strategy Analytics, koja se bavi kretanjima u glazbenom biznisu. Toliki pad "fizičke prodaje" i veliki broj korisnika streaming servisa objašnjavaju velikom dostupnošću širokopojasnog interneta na gotovo čitavom području Velike Britanije.
Ekonomska kriza dovela je i do ukupnog pada zarade na svjetskoj razini od 2,6 posto u odnosu na prošlu godinu. No, unatoč trenutnom stanju globalne ekonomije Strategy Analytics predviđa da će do 2015. globalna prodaja glazbe u digitalnom obliku – uključujući download, streaming i preuzimanje na mobitel – nadmašiti prodaju fizičkih nosača zvuka.
Britansku analizu poslovanja i tržišta u prvih 6 mjeseci 2012. podupiru i statistike iz drugih krajeva svijeta. BPI, britansko udruženje diskografa, navodi da servisi koji funkcioniraju na principu pretplate bilježe porast od čak 93% na godišnjoj razini. Porast od 20% bilježe i "besplatni" streaming servisi, koji prihode ostvaruju od prodaje oglasnog prostora.
Udruženje diskografa (GLF) u Švedskoj, gdje je razvijen Spotify, objavilo je da su prihodi od streaminga u prvih pola godine 2012. porasli za 79% u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
No, unatoč dobrim vijestima za industriju i dalje se povremeno čuje glas nezadovoljnih glaznika, koji misle da dobivaju premalo za svoj autorski rad. Tako je čelistica Zoe Keating nedavno javno objavila dokument sa svojim primanjima iz kojeg se vidi da joj je Spotify isplatio 281dolara za 72.800 izvođenja njezinih pjesama.
I pop-pjevačica Shannon Hurley se požalila na svom Twitter profilu kako je za 4.030 izvođenja dobila tek 14,87 dolara. Spotify na te optužbe odgovara podacima prema kojima se vidi da su prošle godine glazbenicima na ime prava isplatili ukupno 180 milijuna dolara. Tvrde da će se taj iznos ove godine udvostručiti.
Martin Mills, čovjek koji je utemeljio izdavačku kuću XL za koju objavljuje Adele, a trenutno je na čelu Beggars Groupa, najveće i najutjecajnije nezavisne diskografske kuće koja "pod sobom" ima i nekoliko drugih etiketa, brani streaming servise i tvrdi da neki njihovi glazbenici trenutno "više od polovice" svojih prihoda ostvaruju upravo preko takvih servisa. "Da nemamo digitalnu prodaju, ne bismo imali biznis", izjavio je nedavno za britanske medije.
A ne smije se ni zaboraviti da osim streaming servisa, postoji i tzv. digitalni download, glazba koja se kupuje na Amazonu, preko iTunesa, 7Digitala i njihove konkurencije te pohranjuje na osobno računalo ili mobitel.