Objavljeni prvi rezultati studije - veliki potencijal hrvatske kreativne industrije!

Na nedavno održanom Summitu kulturnih i kreativnih industrija u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti predstavljeni su prvi rezultati Studije mapiranja kulturnih i kreativnih industrija Republike Hrvatske. Na inicijativu Hrvatskog klastera konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija (HKKKKI) te uz financiranje Ministarstva gospodarstva RH, HDS ZAMP-a, Zadarske županije, DHFR-a, HUZIP-a i ZAPRAF-a, studiju su izradile dr.sc. Ivana Rašić Bakarić, dr.sc. Katarina Bačić i dr.sc. Ljiljana Božić s Ekonomskog instituta Zagreb.
Prvi rezultati mapiranja govore o ukupno 6,3 milijardi kuna prometa, odnosno 2,3 % udjela nacionalnih kreativnih i kulturnih industrija u domaćem BDP-u, po podacima iz 2012. To ih pozicinira kao znatno uspješniji sektor od drvne (0.8%), kemijske (1.1%), tekstilne (0.7%) i farmaceutske industrije (1%) u Hrvatskoj.
Broj zaposlenih u KKI iznosio je 42.212 osoba po podacima s kraja 2014. što je 3% ukupnog broja zaposlenih u RH. Velik dio tog broja čine visokoobrazovani mladi ljudi, češće zaposleni na upravljačkim pozicijama uz znatan udio samozaposlenih osoba i učestaliji freelance radni angžman.
Hrvatske KKI pokazale su se otpornijima na recesiju od ostatka gospodarstva; najveći rast bruto dodane vrijednosti ostvaruju podsektori poput arhitekture, proizvodnje softwarea, igre i novi mediji, oglašavanje, muzeji, knjižnice i baština, film i fotografija.
Studijom je potvrđeno kako potencijal KKI može biti osnova veće suradnje s ostalim sektorima i djelatnostima te predvodnik jačanja „kulture stvaranja“ i „kreativne ekonomije“ u hrvatskom gospodarstvu. U pojedinim podsektorima utvrđen je i potencijal za konkuriranje na stranim tržištima. Svakako je potrebno odrediti okvire politika koje podržavaju KKI te horizontalno povezati kulturnu s ostalim javnim politikama poput gospodarstva, poduzetništva, turizma, graditeljstva i prostornog planiranja, zaključuje se u studiji.
Sljedeći korak kojeg planira HKKKKI je izrada strategije razvoja Kulturnih i kreatvnih industrija kako bi se domaće gospodarstvo moglo ozbiljno osloniti na spomenute industrije i tako postati značajan zamašnjak razvoja, po uzoru na druge razvijene europske države.
Pogledajte i preuzmite informativnu brošuru mapiranja nacionalnih kulturnih i kreativnih industrija: