Page 18 - godisnjak_2011

Basic HTML Version

Muzički biennale Zagreb u razdoblju od 7. do 17. travnja 2011. održan je 26. put te je tom prilikom i
proslavio 50 godina postojanja. Agilnost i vitalnost festivala ne mjeri se obljetnicama i desetljećima, već
novim idejama te stalnom spremnošću na rizik, propitivanje i istraživanje. Stoga, iako rođen 1961. uz
zagrebačkog gradonačelnika koji je “prekoračio” Savu, sam se odvažio na isto tek 2011. i otkrio teren
Novog Zagreba, ušavši u novu zgradu Muzeja suvremene umjetnosti te pokrenuvši s istim nove brojne
interdisciplinarne suradnje i izazove. MBZ je otišao i još ne samo jedan korak, nego i nekoliko stotina
kilometara dalje, odnosno u Osijek, Rijeku, Split i Varaždin, a koprodukcije koje su izvedene u matičnim
kazalištima navedenih gradova mogle su se slušati i gledati u izravnom prijenosu na Hrvatskoj televiziji,
kao i u zagrebačkom kinu Tuškanac.
MBZ je nastavio suradnju s mladima i onim najmlađima – svečano otvorenje prepušteno je zboru i orkestru
Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu s pijanisticom Jelenom Pavić, koja je za navedeni nastup dobila
i Rektorovu nagradu, a Rektorovom nagradom ovjenčani su i studenti uključeni u “HR projekt”, koji su
na MBZ-u sudjelovali s nizom od tri koncerta s djelima isključivo hrvatskih skladatelja. Također, na MBZ-u
su ponovno nastupili i učenici Glazbenog učilišta “Elly Bašić” okupljeni u Grupi za Novu glazbu s bistrim
i komičnim pristupom instrumentalnom teatru, ali i “ozbiljnoj” Novoj glazbi. MBZ je bio dobra karma i
za jedinstvene
zeitkratzere
koji su nakon odličnog koncerta u maloj dvorani KDVL odlučili da je upravo
ta izvedba
Aus den Sieben Tagen
K. Stockhausena toliko dobra da je moraju  staviti na disk u izdanju
old
school zeitkratzer!
Kako bismo se prisjetili “kako je to nekad (od 1961. naovamo) bilo”, postavili smo dvije izložbe – izložbu
dokumentarističkih video snimaka i fotografija
Image Library
autorice Seadete Midžić i realizatorice izložbe
Petre Pavić, te izložbu MBZ plakata
Harmonija i semantika
autora Feđe Vukića. Na MBZ programima su
se našle i antologijske skladbe Kelemena, Stravinskog, Ligetija, Bouleza, Kuljerića, Lutoslawskog, Beria,
Messiaena… čije su nam partiture prenijeli solisti Damir Gregurić, Katarina Krpan, Vlasta Gyura, LP duo,
D
&
B duo, Ivana Bilić, Günther Sanin, Aldo Orvieto, Biao Li, Anna Borisovna Sëmkina, Filip Fak, Radovan
Vlatković, Davorin Brozić; dirigenti Mladen Tarbuk, Tonči Bilić, Marko Letonja, Dian Čobanov, Luca Pfaff,
Krzystof Penderecki, Edo Mičić, Steven Loy; Simfonijski orkestar Filharmonije W. Lutoslawskog, Orkestar
Zaklade Veronske Arene, Plovdivska filharmonija, ansambl Zeitfluss i MD7, te Zagrebačka filharmonija.
Stara je i suradnja s Multimedijalnim institutom MAMA s kojim su ostvarena tri projekta (Bengolea
&
Fennesz:
Phoenix: Blind date
, Indoš
&
Hinteregger:
Kriegspiel
, Velsinger
&
Popp/Oval:
wall/paper/wall
)
u Novom prostoru Plesnog centra.
MBZ se odvažio na pet koprodukcija glazbeno-scenskih djela s pet Hrvatskih narodnih kazališta u Osijeku,
Rijeci, Splitu, Varaždinu i Zagrebu. Ovaj veliki i hrabri podvig se isplatio! Nastale su tri vrlo atraktivne
opere:
- velika opera
Kraljevi i konjušari
skladateljice Sanje Drakulić na libreto Mire Gavrana u koprodukciji
s HNK Osijek,
-
Šuma Striborova
za velike i male prema bajci Ivane Brlić Mažuranić na glazbu Ivana Josipa
Skendera, libreto i režija Ozrena Prohića u koprodukciji s HNK Ivana pl. Zajca Rijeka,
- kontroverzni
Maršal
prema scenariju za istoimeni film Ive i Vinka Brešana, skladatelja i libretista
Silvija Foretića u režiji Marija Kovača u koprodukciji s HNK Split
dvije baletne predstave:
- komorni
My Name is Nobody
skladatelja Frane Đurovića i koreografa Massimiliana Volpinia u
koprodukciji s HNK Varaždin
- prozračni
Air
skladatelja Krešimira Seletkovića i koreografa Martina Müllera, u koprodukciji s HNK
Zagreb.
MBZ je s dva od spomenutih pet naslova bio nominiran od strane Hrvatskog društva dramskih umjetnika
(HDDU) u čak četiri kategorije za Nagradu hrvatskog glumišta 2011. Među nominiranima tako su se našli
umjetnici Juraj Žigman za izvanserijsku kostimografiju opere
Šuma Striborova
, Berislav Šipuš za dirigentsko
MUZIČKI BIENNALE
16 |