Midem 2013. : Glazba za sve? Da, ali pod fer uvjetima.
Midem je godišnja konferencija koja okuplja autore i glazbenike, te predstavnike glazbene industrije, tehnološke inovatore i brendove povezane s glazbom. Održava se u Cannesu u Francuskoj.
Ovogodišnja konferencija Midem (26.-29. siječnja 2013.), bila je značajna zbog dolaska EU povjerenika za unutarnje tržište, Michela Barniera, koji je također zadužen i za autorsko pravo. Barnier se tijekom panel diskusije ˝Glazba za sve˝ osvrnuo na trenutne probleme na tržištu glazbe s kojima se susreću korisnici, poduzetnici te autori.
˝Građani EU često su frustrirani zbog toga što nemaju pristup online sadržaju koji se nudi u drugim državama članicama, iako su za njega spremni platiti˝, izjavio je. Barnier je nagrađen aplauzom predstavnika glazbene industrije jer je naglasio kako reforma autorskog prava ne znači odmah i pobjedu nad piratstvom. ˝Autorsko pravo ključni je poticaj za kreativnost, ali pravo koje se ne poštuje donosi malo koristi˝, dodao je, referirajući se na piratske stranice koje se financiraju pomoću oglašavanja, i to često poznatih brendova. ˝Je li prihvatljivo tolerirati prihode od oglašavanja pružatelja internet usluga koji podupire ilegalnu distribuciju zaštićenog sadržaja?˝
Autorica i novinarka Helienne Lindvall nadovezala se na Barnierov govor, dodajući kako se u njezinoj rodnoj Švedskoj primjećuje rast prihoda od prodaje glazbe, ali da je razlog tomu čvrsto zakonodavstvo. Komentirajući Spotify i druge legalne online servise, Lindvall je naglasila potrebu da ˝se nešto učini u pogledu ilegalnih stranica – ne možete imati zdravo tržište ukoliko jedan dio ne poštuje zakone.˝
Menadžer popularne irske grupe U2 i američke kantautorice PJ Harvey, Paul McGuinness, ukazao je da, kada glazbena industrija govori o poteškoćama s kojima se susreću digitalni servisi prilikom dobivanja licenci, ne uviđa se činjenica kako ponekad postoje dobri razlozi zašto je tome tako. ˝Kada govorimo da licence nisu dovoljno dostupne, često upotrebljavamo eufemizme. Zapravo se događa da ljudi koji traže licence ne mogu zadovoljiti sve potrebne uvjete, i zato ih ne dobivaju.˝ McGuinness je pozdravio dolazak servisa poput Spotifyja i Deezera, ali i upozorio kako ˝je količina novaca koju isplaćuju ti servisi, pa čak i za vrlo poznate autore, trivijalna. Može se reći kako su oni samo medij za promociju.˝