Predstavljen edukacijski program o autorskom pravu za osnovne škole

Na Stručnom skupu za učitelje glazbene kulture, nastavnike glazbene umjetnosti, učitelje i nastavnike glazbenih i plesnih škola koji se održao u Poreču od 14. do 16. travnja sudjelovali su i predstavnici HDS ZAMP-a. Tom prilikom održana je prezentacija „Autorskim pravom štiti se stvaralački rad“ čija je namjera učiteljima približiti edukacijski program o autorskom pravu za osnovne škole. Ovaj program preuzet je iz finskog obrazovnog sustava, a ima i preporuku Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo (WIPO). Program je također dobio i podršku Agencije za odgoj i obrazovanje.

Sam program sadrži četiri brošure. Brošura „Autorskim pravom štiti se stvaralački rad“ namijenjena je učiteljima kao priručnik za održavanje nastave. Sadrži osnovne informacije o autorskom pravu, praktične primjere te upute prilagođene školskom uzrastu. Tu su i materijali za niže razrede, knjižica „Ogi i opčinjeni tata“, zanimljiva priča koja na slikovit način opisuje vrijednosti autorskog rada, te pripadajuća radna bilježnica s praktičnim zadacima „Ne misli, provjeri i doznaj“. Za više razrede program nudi strip „Misterij u piratskoj tvornici“, uzbudljivu i humorističnu avanturu koja educira o autorskim pravima.

Predavanje je održala Romana Večerić, voditeljica Sektora javne izvedbe koja je prisutnima približila značaj intelektualnog vlasništva u svijetu kao i koristi ovih metoda edukacije. Kao uvod napravljen je kratak komparativni pregled intelektualnog vlasništva u EU i Hrvatskoj te njegovog utjecaja na ekonomiju pri čemu su prezentirani i podaci iz najnovijeg istraživanja OHIM-a (Ured za usklađivanje unutarnjeg tržišta) pod nazivom “Građani EU i intelektualno vlasništvo: Percepcija, svjesnost i ponašanje iz 2013. godine. Zaključak je kako unatoč načelnoj podršci principa intelektualnog vlasništva, nezanemariv broj građana i dalje ima krivu percepciju te krši autorska prava zbog nedovoljne informiranosti.

Predstavljen je i pojašnjen sam sustav kolektivnog ostvarivanja prava te ukazano na dobru suradnju koju HDS ZAMP ima s HDGPP-om (Hrvatskim društvom glazbenih i plesnih pedagoga). Učitelje je također zanimala i procedura prilikom korištenja glazbenih djela u nastavi te koje iznimke zakon dopušta.

Zaključak je kako ovim edukacijskim programom učenici dobivaju korisne informacije i potpunije obrazovanje,pripremu za odgovorno ponašanje te poticaj za bavljenje autorskim radom u budućnosti što su prepoznali i prisutni pa su materijali  vrlo brzo podijeljeni. HDS ZAMP je i dalje spreman na suradnju sa školama i obrazovnim institucijama te se očekuje kako će se implementacijom ovog programa ta suradnja proširiti.