"Alternativa" uklanja ime ZAMP sa svojih jumbo plakata

Zadnjih smo dana svjedoci reklamne kampanje u kojoj se na jumbo plakatima jedna poslovna tvrtka koristila imenom HDS ZAMP-a kako bi reklamirala svoj poslovni proizvod. Nakon pisma upućenog iz HDS ZAMP-a, primili smo sljedeći mail odvjetnice tog poduzeća u kojemu stoji:

„Ovim putem Vas želim obavijestiti da, iako moja stranka drži da predmetna reklamna kampanja ni na koji način ne krši zakonske propise RH, radi očuvanja korektnih poslovnih odnosa s HDS ZAMP-om, dan je nalog reklamnoj agenciji za uklanjanje imena ZAMP sa svih reklamnih panoa te će isto biti učinjeno u najkraćem mogućem roku.“

HDS ZAMP pozdravlja ovu najavu jer smatramo da je nekorektno oglašavati se na ovakav način – bez osnove se pozivati na ime i reference "konkurenta". Drago nam je što će takvi oglasi biti izmijenjeni.  Nadamo se da se CPG više neće koristiti ovakvim načinom komunikacije i vjerujemo u dobre odnose s njima u budućnosti. Ujedno, pozdravljamo pojavu "novih igrača" na tržištu. Njihovo postojanje, uostalom, dokaz je i da se kod plaćanja naknada u ugostiteljstvu i poslovnim objektima ne radi o "parafiskalnom nametu" nego samo o još jednoj usluzi koja se plaća -  ali i ne mora plaćati, ako u svom poslovnom objektu ne trebate glazbu.

Nije sporno da se ovdje na prvi pogled radi o robi odnosno uslugama koje služe istoj ili sličnoj namjeri, ali sama usporedba "ponude", dakle usluga koje se nude, nije moguća:  

HDS, odnosno njegova stručna služba ZAMP, zastupa autorska glazbena djela ne samo oko 8 tisuća autora koji su direktno zaključili ugovor s HDS-om, najpoznatijih i najuglednijih hrvatskih autora svih glazbenih žanrova, već i nekoliko milijuna stranih autora čija se glazbena djela štite putem ugovora s najvećim svjetskim društvima: britanskim PRS-om, američkim ASCAP-om, njemačkom GEMA-om, itd. - dakle radi se o ponudi koja obuhvaća desetke milijuna naslova.

Na svojoj web stranici ovo poduzeće navodi da raspolaže s oko 1500 skladbi – uglavnom instrumentalnih, dok se imena autora uopće ne navode. Stoga je usporedba koju postavljaju u svojoj reklamnoj kampanji objektivno nemoguća.

Premda smo svjesni da klijente pokušavaju privući prije svega niskom cijenom usluge, činjenica je i da se dio korisnika koji su prešli na njihovu uslugu, vratio i danas ponovno surađuje s HDS ZAMP-om.  To nam je važan poticaj za stalno poboljšavanje uvjeta i usluge za više od 40 tisuća poslovnih korisnika glazbe s kojima HDS ZAMP surađuje. Držimo da oni koji koriste glazbu u poslovanju znaju prepoznati i cijeniti prednosti koje im donosi nepregledno široka glazbena paleta.

Pozdravljamo i podržavamo razvoj različitih poslovnih modela koji će svim tvorcima glazbe biti od koristi – ali ne tako da to čine "preko naših leđa".