Kakav je kontekst vašeg kreativnog rada?

Zašto stvarate glazbu, pišete knjige, snimate filmove? Razlozi su specifični, a nije ih na odmet analizirati. Možda želite utjecati na druge ljude, a možda samo unijeti malo zabave i uzbuđenja u vaš život.
Ovi razlozi, kao i razlog zbog kojeg se odlučujete na predstavljanje vašeg djela javnosti, daju kontekst vašoj kreativnosti. Ako ćete djelo predstaviti samo obitelji, to je kontekst. Ako ćete ga predstaviti i prijateljima i poznanicima, to je također kontekst, kao i ako ćete ga podijeliti sa svima koje znate.
Umjetnici najčešće započinju s radom zbog sljedećih razloga:
1. ˝Stvorit ću djelo u kojem će ljudi uživati. Potrudit ću se da i meni bude podnošljivo, ali publika je glavna. To je moj recept za uspjeh.˝
Ovo je tzv. populistički kontekst: potruditi se da vam potencijalna publika bude što veća. Zvuči logično, zar ne? Ne želite nikog isključiti, a zvuk je prilagođen tako da se svidi većini. Dobra stvar ovog pristupa jest što će vas većina razumjeti. Loša stvar jest da većina toga što napravite se neće posebno isticati.
2. ˝Stvorit ću djelo u kojem ću ja uživati. Neću se zamarati time što drugi misle. Ako se nekome svidi super, ako ne, opet dobro.˝
Ovo je tzv. puristički kontekst: ostanite vjerni sebi i vaš će rad imati integritet. Ovo je također logično. Ne želite se ulagivati publici koja nije zainteresirana, a sve dok ste ponosni na ono što radite, mirno spavate. Dobra stvar ovog pristupa je harmonija namjere i izvedbe. Loša stvar je to što će samo ljudi iz vašeg socijalnog kruga obratiti pažnju na ono što radite.
3. ˝Stvorit ću djelo za određenu skupinu ljudi koja ima ukus sličan mojemu. Možda neću biti zvijezda, ali ću polučiti određeni uspjeh.˝
Ovo je tzv. pragmatični kontekst: ostanite vjerni sebi i pronađite publiku koja već ima interes za takve stvari. Dobra stvar u ovome jest povezivanje s malom, ali lojalnom publikom. Loša stvar? Pa, možda nikad nećete imati hit u pravom smislu te riječi (no, to vam nije ni bitno, zar ne?).
Jeste li populist, purist ili pragmatist? Budite svjesni svoje veze s publikom. Ako želite veliku publiku, gađajte ukus većine. Ako se želite razlikovati od većine, budite tvrdoglavo originalni. Ako želite komunicirati s onima sličnim vama, radite glazbu koja će vas povezati s njima.