Kako povećati gledanost na Youtubeu?

Nimalo ne iznenađuje da se mnoštvo glazbenika i glazbenih brandova okrenulo Youtubeu kao najvažnijoj metodi digitalne marketinške strategije. Ne samo da je video sadržaj jedan od najkorisnijih alata koji omogućuje povećanje baze potencijalnih fanova i izgradnju umjetničkog branda, nego se pokazao i kao odlično sredstvo za populariziranje novih imena (poput korejskog pjevača Psyja ili Justina Biebera).

Glazba definitivno dominira Youtubeom. Od 20 najgledanijih spotova svih vremena, 19 ih je glazbenog sadržaja. Očito, korisnici ovog servisa vole glazbu – stoga se postavlja pitanje kako najbolje predstaviti svoj video u svrhu dobivanja pažnje te masivne (preko 127 milijuna pojedinačnih posjetitelja u svibnju 2012.) publike?

Nažalost, nema jednostavnog odgovora na to pitanje. Youtube, koliko god bila poželjna i korisna, je također i jedna od najzahtjevnijih društvenih mreža za izgradnju publike. Milijuni sati video sadržaja postavljaju se svaki dan, što znači da se vaš novi spot natječe protiv gotovo nepreglednog bazena ostalog sadržaja. No, ono što većina Youtube korisnika ne shvaća jest to da postoji nekoliko jednostavnih trikova kojima se može povećati dostupnost i vidljivost, samo na temelju shvaćanja kako ova platforma rangira sadržaj.

Naravno, prvi i najvažniji korak jest stvaranje zabavnog sadržaja visoke kvalitete koji će ljudi doista željeti gledati. No jednom kada je vaš video spreman, slijedite navedene korake kako bi osigurali da ga ljudi u konačnici pronađu i pogledaju.

1. Optimizirajte tagove. Možda će vas iznenaditi, ali naslov vašeg spota i opis nemaju previše veze s tim kako Youtube ocjenjuje vaš video. Umjesto toga, tagovi su ono što govori Youtubeovom algoritmu je li vaš video relevantan za ono što određeni korisnik traži – kao i ono što određuje koji video će se pojaviti u rezultatima Googleove tražilice. Kada radite svoju listu tagova, svakako uključite ključne riječi iz naslova i opisa vašeg spota, kao i šire pojmove koji se odnose na vaš sadržaj (kao npr. ˝pop rock music˝, ˝hip-hop music video˝). Ukoliko se vaš video odnosi ili ima veze s temama iz vijesti, popularne kulture, ili drugim glazbenicima, uključite i njih listu. Napravite i listu pomoćnih ključnih riječi – specifičnih i širih pojmova – koju možete koristiti kao tagove za svaki video koji objavite, ali također, potrudite se i osvježiti tagove postojećeg sadržaja na periodičnoj bazi kako biste uključili relevantne teme u svoje ključne riječi. Razmislite koje će pojmove korisnici tražiti ukoliko traže sadržaj sličan vašemu, te ih svakako uključite u vaše tagove. I nemojte zaboraviti – morate koristiti navodnike za tagove s više riječi kako bi ih registrirali kao jedan tag.

2. Koristite zanimljive naslove te izaberite dopadljiv thumbnail. I dok vaši naslovi neće diktirati gdje će se video pojaviti u rezultatima pretrage, pomoći će korisnicima da odluče hoće li ili neće kliknuti na njega. Kakav thumbnail koristite također ima veliki utjecaj na to koliko će vaš video biti pozicioniran u rezultatima pretrage. Svakako izaberite onaj koji je vizualno dopadljiv te koji predstavlja točnu reprezentaciju onoga što će korisnici vidjeti kada kliknu. Ako korisnici prestanu gledati vaš video nakon nekoliko sekundi, zbog toga što nisu zadovoljni rezultatom, Youtube će mu dati nižu kvalitetu te smanjiti njegov rang.

3. Kad god je moguće, nemojte postavljati video sve dok niste sigurni  da je spreman za javnost. Youtube daje prioritete svježem sadržaju, stoga ako ga postavite kao privatnog, a kasnije promijenite u javno dostupnog, gubi inicijalnu prednost koju je mogao imati da je odmah objavljen javno. I dok promotivni raspored ponekad diktira da se video postavi unaprijed kako bi mogao ići javno u točno određeno vrijeme, vrijedi vremena i truda da se sadržaj postavlja upravo onda kada je potpuno spreman, ukoliko možete.

4. Postavljajte svježi materijal na regularnoj bazi. Na ovaj način svoj ćete kanal održati aktivnim, što znači da će svi vaši video klipovi biti više rangirani. Ne mora sav sadržaj biti produkcija najviše kvalitete. Uštedite vrijeme i novac snimajući scene ˝iza kulisa˝ na dostupnoj opremi (poput malo boljeg smartphonea), a tako ćete fanovima ponuditi ne samo intimnije iskustvo, već zadržati i rang vašeg sadržaja.

5. Koristite opise i napomene kako bi uključili i vaše poruke u video sadržaj. Jednom kada imate korisnike, dajte im jasne instrukcije što očekujete od njih. Svaki video koji postavite trebao bi uključivati i linkove na pretplatu na vaš kanal. Možete ih napraviti uređivanjem napomena na vašem videu, te kontrolirati njihovu veličinu, font i izgled kako bi osigurali da ne utječu negativno na vaš sadržaj. Napomena također može biti jednostavan tekst koji je povezan s drugim detaljima ili linkovima unutar vašeg video opisa. Npr., možete napomenuti ˝Od sada dostupno i na iTunesima˝, a zatim uključiti i link na iTunes unutar opisa. U svakom opisu sadržaja kojeg postavite svakako uključite i relevantne informacije i linkove na vašu web stranicu, ključne profile na društvenim mrežama, te također uključite i puni URL (˝http://…˝) kako bi link bio aktivan.

Izvor: Katonah Coster je marketing menadžerica u kompaniji Fame House, gdje pomaže glazbenicima da upravljaju i šire digitalni aspekt svoje karijere.