Besplatna glazba više nije dovoljna da privučete pažnju potencijalnih fanova

Čak ni glazbenici koji su odlučni u tome da svoju glazbu besplatno distribuiraju, uviđaju kako to nije dovoljno za privlačenje nove publike. Moderni korisnici su jednostavno previše zasićeni prevelikom količinom dostupnog sadržaja.

Pitanje je mogu li samostalni glazbenici efektivno prevladati ovaj problem. Web servis za prodaju glazbe, Nimbit, istraživao je ovo pitanje te otkrio kako većina fanova nije ozbiljno zainteresirana nakon što primi besplatnu glazbu. Otkriveno je kako je potrebna i nadogradnja da bi se uspostavila prava veza s fanovima, i što je još važnije, potenciranje kupnje. ˝Ono što smo vidjeli kroz prijašnja iskustva je situacija da su glazbenici koji su promovirali besplatnu glazbu, a nisu se dalje angažirali, imali prodaju od 0% do 5% u segmentu novih fanova˝, objašnjavaju iz Nimbita.

Dodaju kako je distribucija besplatne glazbe samo prvi nivo povezivanja. Ono što praksa pokazuje jest da bilo koja metoda – plaćanje ili nešto drugo – predstavlja ozbiljan napor, čak i ukoliko je glazba dobra. A to se tiče, ne samo malih i samostalnih glazbenika, već i onih etabliranih koji pokušavaju popularizirati svoja recentna djela, posebice bez pomoći ozbiljnog budžeta za promociju. ˝S druge strane, svi glazbenici koji su bili dovoljno disciplinirani da se dodatno angažiraju po pitanju širenja baze novih fanova, imali su sasvim solidnu prodaju˝, ističe se.

Stoga ukoliko ste ponudili stvar na besplatan download sljedeći koraci bili bi: slanje poruke zahvale, nuđenje popusta za download cijelog albuma, te nuđenje popusta za bilo koju srodnu uslugu. Što znači da je većina glazbenika prisiljena ne samo ponuditi besplatne pjesme, već i platiti za nove fanove u obliku svojeg vremena, dodatnih usluga i slično.

Izvor: Digital music news