Modernizirajte marketinšku strategiju vaših promo materijala

Za glazbenike koji se bore opstati u digitalnom dobu, jaka marketinška strategija za promo materijale može činiti razliku između preživljavanja od bavljenja glazbom i normalnog života. Ipak, u usporedbi s diskografskom, publisherskom i koncertnom industrijom – koja je iskoristila pun potencijal tehnologije i interneta – tržište promo materijalima je uglavnom zaostalo u analognim 1970-tima. Ukoliko želite zaraditi novac u glazbenoj industriji budućnosti, ovo je grana na koju biste se trebali fokusirati.

Trenutno je tržište promo materijalima prilično fragmentirana grana koja vapi za konsolidacijom i transformacijom. Kako bi to ilustrirali, možemo pogledati istraživanje kompanije Merchluv koje se fokusiralo na 100 top glazbenika na ljestvicama, te analiziralo dostupnost njihovih promo materijala:

  • 100 glazbenika s liste koristilo je 44 različita distributera;
  • 75% glazbenika prodavalo je promo materijale na svojim web stranicama, putem Facebooka ili putem službenog distributera;
  • 18 glazbenika sami su prodavali svoje materijale;
  • ostalih 57 koristilo je 26 različitih dobavljača.

To znači da kako bi kupili promo materijale ovih 100 glazbenika, morali biste kontaktirati 44 različita distributera. Konsolidacija ove grane značila bi racionalizaciju tržišta.

Gdje je ˝Amazon˝ glazbenih promo materijala?

Tržište promo materijala danas je odvojeno od glazbenog tržišta, uglavnom zbog eksplozije digitalnih glazbenih servisa. Npr. 45 milijardi pjesama pogleda se ili streama svakog mjeseca, no ipak u tom angažmanu se ne prodaju i promo materijali. Zamislite da online glazbeni servisi omogućuju korisnicima pretragu i kupnju promo materijala omiljenih bendova na istom mjestu gdje streamaju njihovu glazbu ili prodaju ulaznice. Nažalost, tržište promo materijala nije dovoljno povezano s internetom gdje se danas odvija većina trgovine glazbom. Povezanost ova dva tržišta donijela bi dobro i glazbenicima i distributerima.

Većina glazbenika prodaje 85% ili više svojih promo materijala direktno na koncertima putem svojeg štanda. No svakako, ova metoda može biti poboljšana i modernizirana za digitalno doba. Npr.:

  • zašto čekati u redu kad možete naručiti iz fotelje?
  • što ukoliko nema vaše veličine na štandu?
  • promo materijale kupljene na koncertu morate čuvati i nositi doma. Nije li bolje da vam ih dostave?
  • što ako želite kombinaciju fizičkog i digitalnog? Je li to jednostavno kupiti?

Prodaja promo materijala nije doživjela mnogo inovacija

Danas se samo 15% promo materijala prodaje online. Možemo teoretizirati hoće li u budućnosti biti velikih bendova poput Pink Floyda, Rolling Stonesa ili Metallice – no ukoliko će glazbena industrija opstati, tržište promo materijala činit će veliki doprinos. Promo materijali mogli bi postati vjerojatno najveći generator prihoda za glazbenike u budućnosti. Kada se govori o tome da glazbenici moraju djelovati na različitim poljima svoje karijere, stvarati, podučavati, pisati, komunicirati s publikom, što može biti bolji stimulans od dobre marketinške strategije za promo materijale? Za glazbenike u digitalnom dobu, prihod će morati dolaziti i od drugih izvora osim prodaje nosača zvuka.

Danas je stvaranje inovativnih promo materijala koji će biti zanimljivi publici jednostavnije no ikad, a mnogi moderni glazbenici koriste mišljenje fanova kako bi zajedno s njima stvorili najbolje proizvode na obostrano zadovoljstvo. Jednom kada osmislite dizajn, možete koristiti web stranice poput Zazzle.com kako biste testirali ideje bez potrebe da prvo ulažete u proizvod.

Suočeni s padom prodaje nosača zvuka, mnogi glazbenici razmišljaju o novim mogućnostima generiranja prihoda. Postoje dva načina na koji su bendovi ostvarivali zaradu. Jedan je izvođenje, a drugi prodaja promo materijala. Oba su iskušane i ispravne metode te pružaju pouzdane mogućnosti.

Zašto se stotine milijuna dolara slijeva u online glazbene servise dok istovremeno pada prodaja glazbe, a jedna od najprofitabilnijih grana glazbene industrije – tržište promo materijalima – potpuno se ignorira? Zar ne bi imalo više smisla povećati ulaganja u zdravo i ekspandirajuće tržište promo materijalima?

Izvor: Dave Kusek je senior konzultant na području tehnologije i marketinga, te generalni manager u Digital Cowboys Consultingu. Kusek je bivši izvršni direktor web stranice Berkleemusic.com, te koautor knjige ˝The future of Music˝.