Autori pozdravili CISAC-ove predložene obveze
Europsko udruženje skladatelja i tekstopisaca - ECSA, predstavnik je organizacija skladatelja i autora iz 22 zemlje članice Europske unije. Ovih dana to udruženje pozdravilo je predložene obveze koje bi prekinule nadmetanje zasnovano na pritužbama televizijske postaje RTL-a i Music Choice Europe, vodećeg europskog opskrbljivača digitalnom glazbom. Obveze su predložene od strane društava za prava izvođača i CISAC-a, a Europska komisija predlaže da se one i prihvate. Dvije su zadaće predloženih obveza:
1) omogućiti skladateljima da sami izaberu društvo za kolektivno ostvarivanje autorskih prava koje će najbolje prezentirati njihove interese
2) omogućiti korisnicima da steknu multi-teritorijalnu dozvolu za korištenje Interneta, satelitskih i kabelskih usluga te da prema popisu objektivnih kriterija osiguraju da konkurencija između kolektivnih društava ne dovede do uništenja autorske naknade
ECSA, unatoč tome što smatra da je stari sistem prepun zakonskog nadmetanja, ipak vrlo pozitivno gleda na predložene promjene. Glasnogovornik ECSA-e, David Ferguson tvrdi da su prednosti ovih obveza što će one zasigurno donijeti značajne koristi komercijalnim korisnicima glazbe na način da se sačuva vrijednost glazbe i autorov izbor kolektivnog društva. Inače, društva za kolektivno ostvarivanje autorskih prava organizirana su tako da mogu zastupati interese svojih članova kroz niz bilateralnih, recipročnih ugovora, prema kojima društva povjeravaju ostvarivanje prava svojih članova na drugim teritorijima, sestrinskim društvima koja djeluju na tim teritorijima. Tako će njemačka djela koja se izvode u Velikoj Britaniji biti u nadležnosti društva iz Velike Britanije koje djeluje u ime njemačkog društva, i obrnuto. Također, kolektivna društva predstavljaju skladatelje i tekstopisce u odobravanju njihove glazbe komercijalnim korisnicima kao što su televizijske i radijske postaje, izdavačke kuće, te ostali glazbeni opskrbljivači. Također, kroz mrežu bilateralnih, recipročnih ugovora, temeljenih na CISAC-ovom predlošku ugovora, nacionalna društva za kolektivno ostvarivanje autorskih prava mogu dati licencu za čitav svjetski repertoar u svom teritoriju. Upravo su ti recipročni ugovori bili kritizirani od strane komercijalnih korisnika da su u sukobu sa europskim pravom konkurencije i pojedinačno kritizirani od strane RTL-a za navodno sprečavanje multi-teritorijalnih odobrenja. Protivljenja, koja se bave samo prenošenjem glazbe kabelskim, satelitskim ili putem Interneta, bila su ciljana samo na 3 klauzule CISAC-ovog predloženog modela ugovora za recipročno zastupanje. Posebice na one koje se odnose na navodna teritorijalna ograničenja. Usprkos pitanjima koja se javljaju u vezi valjanosti ovakvih tvrdnji, ponuđen je angažman po pitanju članstva, ekskluziviteta i odredaba o teritorijima kako bi se očuvalo pravo izbora nositelja prava u povjeravanju zaštite tih prava jednom ili više društava za kolektivnu zaštitu te kako osigurala mogućnost izdavanja multi-teritorijalnih dozvola korisnicima. G. Ferguson smatra da su kolektivna društva autorski zastupnici te da nikako ne smiju dopustiti da komercijalne organizacije za emitiranje slike i zvuka nameću smanjivanje autorskih naknada tako da prisiljavaju društva da se međusobno natječu oko visine tih naknada.