Autorska i srodna prava privatno su vlasništvo skladatelja, izvođača i diskografa, a ne parafiskalni namet
Dana 09.02.2009. Hrvatska udruga hotelijera i restoratera (HUH), zatražila je na svojoj sjednici od nadležnih institucija (Ministarstva turizma) smanjenje kako ih nazivaju „parafiskalnih nameta“ među kojima je i naknada za autorska i srodna prava. Udruge za kolektivno ostvarivanje prava dužne su u ime autora, umjetnika izvođača i diskografa reagirati i upozoriti da autorska i srodna prava nisu nikakav „parafiskalni namet“ već privatno vlasništvo koje ima svoju cijenu. Neprihvatljivo je stoga da hotelijeri kao privatni poduzetnici iznova traže od državnih institucija ograničavanje prava drugih privatnih poduzetnika (autora, umjetnika izvođača i diskografa) kako bi si olakšali poslovanje.
Odavno je već dokazano da je glazba uspješni poslovni alat te da služi za privlačenje gostiju, stvaranje dobre atmosfere, postizanje željenog utjecaja na ponašanje gostiju, podizanje raspoloženja , a posredno i za određivanje cijene usluge.
Sporazum s hotelijerima, kojim je određen iznos naknada, 8 godina nije mijenjan, stoga Udruge za kolektivno ostvarivanje prava mole da se naknade autorima, umjetnicima izvođačima i diskografima više ne navode kao razlozi poskupljenja njihovih davanja tijekom proteklih godina za 18,3 %. Tako hrvatski hotelijer za korištenje cjelokupnog svjetskog glazbenog repertoara plaća prosječno od cca 0,40 kn do 1,30 kn dnevno po sobi za sva tri prava. Naknada se ne obračunava za vansezonsko razdoblje – kada hoteli ne rade. Toliko o „divljanju cijena“ na koje se hotelijeri pozivaju.
Autorske udruge s nestrpljenjem očekuju najavljenu komparativnu analizu koju će Ministarstvo turizma provesti do kraja godine i kojom će se usporediti davanja hotelijera u Hrvatskoj s onima u komparativnim turističkim odredištima. Iz svih podataka kojima udruge raspolažu razvidno je da će ta analiza bjelodano ukazati da su hrvatski hotelijeri što se davanja za autorska i srodna prava tiče u izrazito korektnom položaju u odnosu na svoje inozemne konkurente.
Glazba je proizvod koji ima svoju cijenu.